Tuesday, August 12, 2008

PERGI CARI DIRI II

10 sya’ban 1429 – 12 ogos 08

Hari ini saya agak sibuk2 1x! bz dgn my daily schedule…persiapan HLT..pergi bank..jamuan dars wif my Usuluddin course..pastu mlmnya saya akn bertolak ke luar syam..waa! 4 hari tuh! Nanti saya pasti akan rindu teman saya. My new fwen;-p, red,blue,yellow.

Saya teringat masa jd junior dulu..hehe, tp saya x dpt rase lame jd junior..biase r sensei! Dulu saya yang akan sibuk2 prepair 4 training, tp skrg sy plak training org…ikhlas x ni? Tepuk dada tanyalah iman! Wish this program can be successful..wa, almuhimm- dorg semua dpt mcm mana yang saya pernah dpt sebelum ni. Bukan kena tengking r…tp, dpt nikmat sabar!

Saya antara org yg x suka ikut training. Bukan la sampai tahap benci. Tp x bape suke la..x suke org pakse2…tp, mase tu untuk berubah.. saya paksakan juga diri saya. Oleh krn sblm ni di sekolah saya dah biasa sgt ikut program2 camni..siap penah jd fasi lg…jd saya rase mcm cemuih!-bak kata org kedah. Mula2 mmng saya x ikhlas langsung nk join. Tp hati kecil saya masih kata pergi!..saya paksakan jugala kaki ni utk pergi. 1st day mmng x ikhlas langsung. X bagi komitmen. Tp nntah mcm mane nntah tiba2 smngt dtg. Sbb ade 1 slot talk show..saya ni jenis x leh x cakap..jd ape lg cakap banyaklah saya dlm slot tu…smpi x perasan rupe2nye geng fasi dok usher kt cek…x de la ape2 pun…dorg minat rasenye tu…hehe. ^_^- jgn salah sangka, fasi akhwat la.

Bagi saya kadang2 kita kena paksa diri kita utk berubah. Sbb, klu kita x paksa konpem dia x nak ikut kita. Saya telah cuba. Dan hasilnya saya dapat apa yang saya mahu. Saya jumpa apa hikmah yang tercicir selama ini. Kita jangan melihat siapa di hadapan kita waktu itu…tp kita perlu lihat siapa diri kita. Buka minda, lapangkan dada. Saya juga tidak tahu. Percaturan urusan tuhan ini tidak tercapai oleh akal kita. Waktu itu saya hanya baru melangkah sedikit. Tetapi apa yang saya dapat penghargaan trofi yg sangat berharga dariNYA. Sangat berharga!

“ Di mana ada Allah, Di situ hatiku KIBLAT kan”- insya Allah.

Doa saya kita semua memperolehi kejayaan di dunia dan di akhirat sana. Saya juga kerisauan result exam yg akan keluar nanti. Masih ada rahmat dariNYA? Doakan ya! 4 my batch, semoga kita ketemu di sanah thaniyah Usuluddin!- ameen-

0 pendapatan:

Related Posts with Thumbnails
 

saffa@srar Copyright © 2009 Community is Designed by Bie