Monday, August 18, 2008

Pucuk Anggur di Ribaan

Polisi 2 B : Bijak berfikir, Berani bertindak!

Polisi 2 S : Senyum Sokmo!

Bekerja untuk Islam. Bila kita fikirkan begitu, insya Allah segala kerja buat kita mendapat keredhaan dari NYA. Saya sudah pulang semula ke Syam. Kalau tidak ada kerja lain yang perlu dibereskan di sini, sudah pasti saya masih lagi di sana. Tapi kalau duduk sana lg, bukannye ade org dah! Huhu ;-p..poyo je!


Photobucket

Seperti N3 saya sblm ni, PCDII- Alhamdulillah, saya jumpa lg hikmah yang tercicir di sana. Walaupun saya bukan peserta program, tapi saya rasa seperti saya diprogram sekali lagi. Saya rasa sangat bersyukur! Sangat terharu dengan semangat yang ditunjukkan oleh peserta. Sehingga saya sendiri cemburu melihat apa yang mereka dapat! Setiap slot jadi muhasabah buat diri saya yang seringkali lalai ini. Sedang masyarakat menanti kita. Sedang medan jihad menanti srikandi yang tabah dan berani. Di mana aku ketika ini?


Kembali kepada diri. Adakah saya sudah bersedia? Apa bekal yang saya ada? Apa senjata yang akan saya bawa? Banyak lagi yang belum saya bereskan di sini. “ Ya Allah, buka kan lah jalan keredhaanMu buat kami”- amin.

Photobucket

Saya suka tengok pohon anggur tu. Jadi pic pucuk anggur ni saya jadikan title N3 saya. Hehe. Cuba anda fikir-fikirkan. Apa pengajaran dari sepucuk anggur? Ade tak? Kalau x de, bagitau saya ya! Haha. K, selamat menikmati pic anggur yang sedang masak ranum yang telah abis di telan oleh ktorg semua kt sane!- ittekimass!
Photobucket

0 pendapatan:

Related Posts with Thumbnails
 

saffa@srar Copyright © 2009 Community is Designed by Bie