Tuesday, December 02, 2008

KETIKA UMMAH ROSAK, DI MANAKAH KITA??

Fatwas shouldn’t be law

Friday, 28 November 2008
The Nut Graph, 26 Nov 08
By Sisters in Islam


( from SIS website :
http://www.sistersinislam.org.my/ )



SIS semakin lantang dalam menjalankan agenda songsang mereka untuk merosakkan umat Islam di tanah air kita MALAYSIA. Perbuatan menghina islam serta majlis fatwa ulama’ adalah sangat tidak bermoral. Malahan mempertikaikan fatwa yang telah dikeluarkan oleh majlis fatwa ulama’. Membuat statement yang bukan-bukan menambahkan lagi ketidak cerdikan SIS dalam menafsir hukum Islam. Sebelum ini mereka mempertikaikan hukum keluarga Islam, poligami dan sekarang yoga serta penkid. Selepas ini, entah apa lagi agenda yang mereka akan lakukan bagi memuaskan nafsu semata. Mereka tidak sedar akan perbuatan yang melampau ini lama-kelamaan akan membawa kepada kekufuran.


Tidak syak lagi, memang sudah terang lagi bersuluh golongan ini hanya menggunakan Islam sebagai topeng bagi menyesatkan umat Islam. Jangan buat-buat pandai dalam bab hukum hakam ini kalau tidak mendalami dahulu ilmu agama. Ilmu agama bukan boleh ditafsir-tafsir sesuka hati berpandukan logik akal sahaja. Di dalam agama Islam sumber rujukan, panduan, semuanya berasaskan al-qur’an dan as-sunnah. Ulama’ adalah tempat rujukan ilmu. Seseorang ulama’ tidak akan mengeluarkan sebarang fatwa mengikut hawa nafsunya. Semuanya kembali kepada dua sumber tadi. Maka, janganlah SIS ini memandai-mandai lagi nak mempertikaikan hukum yang datangnya dari sumber yang jelas dan nyata tidak boleh dipertikaikan lagi. Lepas satu, satu agenda untuk merosakkan pemikiran umat Islam dilakukan oleh golongan ini. Samaada mereka sedar atau tidak, mereka sebenarnya bukan fight with ulama’ but with Allah. Perbuatan yang sebegini adakah memberi keuntungan kepada Islam yang mereka katakan bahawa mereka mahu membela Islam. Semuanya dusta belaka. Bawa-bawa bertaubatlah wahai sekalian hamba Allah!


Kita dapat melihat betapa beraninya mereka menghina Islam. Jadi, wahai srikandi Islam! Wahai Muslimah! Di manakah kita ketika ini?? Siapakah yang akan menjawab kembali segala tohmahan yang dilemparkan?? Siapakah yang berani bangkit untuk menentang semula?? Ingatlah akan kata-kata saidina A’li bahawa:
“ kebenaran yang tidak bertanzim akan dikalahkan oleh kebatilan yang bertanzim”..
Jangan pandang kecil dengan perbuatan mereka yang lama kelamaan akan menjadi barah dalam masyarakat umat Islam. Kita perlu sedar kalau tidak kita siapa lagi yang akan menyelamatkan akidah umat Islam hari ini. Lihat berapa ramai yang sudah hanyut dengan kononnya “ jalan ke syurga” yang dibentangkan oleh mereka...
~ renungan bersama, ayuh srikandi kita mara ke medan juang! ALLAHU AKBAR!

0 pendapatan:

Related Posts with Thumbnails
 

saffa@srar Copyright © 2009 Community is Designed by Bie