Friday, June 12, 2009

Ahlin.. ya soifi! + muktamar yang berlalu..


Selesai sudah ghazwah di medan ilmu bagi sesi ini.. semoga mujahadah saya dan semua penuntut ilmu di bumi syam ini akan memperoleh natijah yang terbaik serta ganjaran di sisiNya. Bila exam sudah tamat menandakan cuti soifi akan bermula.. masa inilah yang paling disukai oleh semua pelajar..CUTI!!! Ada yang sudah menempah tiket untuk pulang ke Malaysia, melancong di Negara sekitar Asia Barat, sekitar syam, boleh dikatakan time ni la orang syok bersiar-siar..


Tapi saya telah berazam untuk mengisi cuti soifi ini dengan amal yang berfaedah. Schedule untuk cuti soifi ini telah saya sediakan sejak sebelum final exam lagi. Setiap pagi saya isikan dengan kelas talaqi dan tasmi’e al-Qur’an bersama Anisah Arab. Sebelah malamnya saya akan mengikuti pengajian di jami’e-jami’e yang berhampiran. Jika ada program yang dianjurkan oleh pihak PPMS saya akan turut serta untuk menjayakan program tersebut. Planning untuk tambahkan thaqafah juga tidak akan saya tinggalkan. Beberapa kitab akan saya cuba khatamkan sepanjang tempoh cuti soifi ini.


Biasanya kalau selesai sahaja exam di mujamma’ fatah ada sahaja anisah-anisah arab akan menjemput semua akhwat Malaysia untuk berehat dan bersantai di mazra’ah. Memang meriah dan menyeronokkan! Mazra’ah yang mempunyai sebuah villa, kebun-kebun buah yang sedang masak ranum, Siap ada swimming pool lagi.. Cuma agak rugi la sedikit..sebab saya tak pandai berenang..he2. saya ingat lagi tahun lepas semasa pergi ke mazra’ah bersama anisah qur’an yang tasmi’e bacaan saya. Anisah berulang-ulang kali untuk mengajak saya turun sama ke dalam masbah.. “ ta’ali ya Nur...la tuhibbina an tasbahin?? Am takhafin??” hu2…anisah tahu juga yang saya tak pandai berenang..


Malaysia mesti masih panas lagi dengan suasana muktamar PAS Pusat yang berlangsung di Selangor baru-baru ini. Saya hanya menyaksikan perjalanan muktamar melalui berita dan video di internet. Namun saya sentiasa berdoa agar muktamar yang berlangsung itu berjalan dengan jayanya. Alhamdulillah kerana Allah telah memberikan pertolongan dan bantuan pagi pejuang agamaNYA. Kepada semua pejuang agama Allah di seluruh dunia, Teruskan perjuangan hingga ke titisan darah terakhir! Allahu Akbar!!!




di Mazra'ah arab


pokok peach & lemon



maisa' & nabhan kat villa anisah..


Aisya Sofea... me & hammudey!


cute x baby ni?? kat jami'e Zainal Abidin, Mujtahid


- Bersama Kepimpinan Ulama -



saff kepimpinan DMPP..
saya akan pastikan suatu hari nanti saya mampu berada di saff ini!

* Insya Allah *

0 pendapatan:

Related Posts with Thumbnails
 

saffa@srar Copyright © 2009 Community is Designed by Bie