Saturday, January 23, 2010

Bersamamu Palestin~






















Khaibar, khaibar ya yahud! Jaisyu Muhammad saufa yau’ud!!

Allahu Akbar!!!

Walillahilhamd..

Satu selogan yang dilaungkan oleh umat Islam ini bisa melumpuhkan para musuh Allah. Saya juga tidak mahu melepaskan peluang untuk bersama-sama menyertai mahrajan anjuran Hamas di Syria. Mahrajan ini pula adalah yang julung kali dapat diadakan di sini. Kebetulan saya juga mendapat jemputan dari ummu Muhammad wakil muslimat Hamas yang selalu menyambut kami apabila berziarah ke pejabat mereka. Temujanji telah dibuat bersama beliau di kawasan penduduk Palestin iaitu di Yarmouk. Kami selamat berada di tempat yang dijanjikan tepat pada masanya walaupun sebelum menuju ke tempat kejadian kami mempunyai bermacam-macam halangan. Alhamdulillah, pada pukul 4.00 petang 8 orang mujahidah selamat berkumpul dan menaiki bas yang disediakan oleh pihak beliau.

Seusai sampai ke sana kami semua terkejut dengan persediaan mereka untuk bergerak ke stadium Faiha’ kerana kenderaan yang akan kami naiki itu dipenuhi dengan bendera-bendera Hamas!. Saya merasakan seolah-olah kami semua akan menuju ke medan jihad qital!. Perasaan ketika itu bercampur baur kerana keadaan kami di sini yang membimbangkan. Gembira, takut dan yang tidak tahu nak cakap apa pun ada. Namun saya tetap rasa beruntung kerana dapat bersama-sama dengan mereka semua.

Kami tiba di stadium Faiha’ lebih kurang pukul 5.15 petang. Keadaan di pintu masuk sesak dengan orang ramai yang tidak sabar lagi untuk masuk ke kawasan stadium. Ketika ini saya dan sahabat-sahabat cuba membayangkan suasana berlakunya “yaumul qiyamah” . Masya Allah, manusia berpusu-pusu untuk masuk menuju ke destinasi yang ingin dituju. Apabila kami sampai di pintu masuk dalam stadium kelihatan ramai manusia telah mengambil tempat masing-masing. Kelihatan bendera, rayah-rayah jihad berwarna hijau, putih dan merah berkibar di sekeliling. Saya sekarang betul-betul berada di medan jihad!.

Semasa di Malaysia saya ti
dak pernah berpeluang untuk menyertai perhimpunan atau muktamar PAS pusat tetapi Alhamdulillah Allah memberikan peluang kepada saya untuk menyertai perhimpunan seperti ini. Ini medan jihad mereka “Ahlu Ghazzah” dan “Ahlu Filastin”. Medan saya Adalah di Malaysia tanah air tercinta iaitu berjuang bersama Harakah Islamiyah yang syumul. Walaupun demikian mereka dan kita tidak ada bezanya kerana kita sama-sama mempunyai tujuan dan matlamat yang satu. Li I’lai Kalimatillahi al-Haqq!~

Anda boleh juga ke link ini.

Jumaat : 22 januari 2010 ..Bersamaan 6 Safar 1431..Bertempat: Nadi Al-Faiha’ Ar Riadhi, Damascus Syria.. Anjuran: HAMAS


SAMBUTAN MEMPERINGATI SETAHUN KEMENANGAN MEMPERTAHANKAN GAZA DAN ULANG TAHUN PENUBUHAN HAMAS YANG KE 21


Persembahan Kebudayaan Islam :




Muqawamah..Jihad!!! :





Amal Hamas..~:



0 pendapatan:

Related Posts with Thumbnails
 

saffa@srar Copyright © 2009 Community is Designed by Bie