Wednesday, October 28, 2009

Tunggu, Singgah Kejap!

~Jika Aku Jatuh Hati~

“Ya Allah jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padamu,
agar bertambah kekuatanku menyintaiMu.
Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut padaMu
agar tidak terjatuh akudalam jurang cinta nafsu...
ya rabbana jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling daripada hatiMu..
Ya Rabbul izzati jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalanMu..
Ya Allah jika aku menikmati
cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu...
Ya Allah jika aku jatuh hati
pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu...
Ya Allah, jika kau halalkan aku
merindui kekasihMu,jangan biarkan aku
melampaui batas sehingga melupakanku
pada cinta hakiki dan rindu abadi
hanya kepadaMu”.
Amin..
Doaku..moga kita sama-sama
berjaya di dunia dan akhirat..
berjaya dalam mengharungi
segala dugaan dan cabaran..
yang sememangnya
menguji kekuatan iman..
kerana tapak iman itulah yang
menemukan cinta yang selama ini telah hilang...
SUMBANGSIH : JUNIOR_BAHTERA

0 pendapatan:

Related Posts with Thumbnails
 

saffa@srar Copyright © 2009 Community is Designed by Bie